Van café naar vijfsterren hotel naar thuiszorg naar opruimcoach

De afgelopen week aardig wat km’s gemaakt om iedereen kennis te laten maken met Jouwopruimhulp.nl. De meest gestelde vraag is inmiddels toch wel: hoe ben je op het idee gekomen om opruimcoach te worden? Eigenlijk is het antwoord heel simpel… Ik ben altijd al iemand geweest die graag iets voor een ander doet, gezellig een praatje maken, lekker in de weer zijn, handen uit de mouwen steken, geen dag hetzelfde.. Niet zo gek dus dat ik altijd in de horeca en hospitality gewerkt heb! Uiteindelijk Supervisor Housekeeping in een van de mooiste 5 sterren hotels van Nederland, maar toen werd ik ziek.. Een pittige Burn-out zorgde ervoor dat ik anders met mijn tijd en energie om moest gaan…Rust, orde en regelmaat werden mijn houvast. Vorig jaar ben ik als helpende in de thuiszorg aan het werk gegaan. Rustig weer mijn uren met werken opbouwen en bij wat een lieve mensen heb ik mogen werken. Ontzettend dankbaar werk.

Wat me opviel was dat bij het ene gezin een hoop spullen in huis een hoop onrust veroorzaakte, terwijl dat bij een ander juist als gezellig werd ervaren. De een deed elke dag een klusje in huis, waar bij de ander de stapels was zich verzamelde. De een wist feilloos haar spullen te vinden, waar de ander zich door een stapel post heen moest worstelen… Herkenbaar toch?!

Bij een van deze gezinnen ben ik alleen bezig geweest met het reorganiseren van het huis en huishouden. De dame was lang ziek geweest en had zelf het overzicht niet om haar kasten weer functioneel in te richten. Met een paar tips en trucs heeft ze alles weer aardig op de rit! En wat was zij daar blij mee ! Toen ik naar huis ging wist ik het… Mijn eureuka momentje…

Afijn, nu een half jaar verder.. komen de eerste opdrachten binnen!!! Wat fantastisch!!!

Hopelijk kan ik heel veel mensen blij gaan maken met Jouwopruimhulp.nl, met een beetje hulp krijg je altijd veel gedaan!!